Zacofanie

Tak sobie myślę, że jestem naprawdę zacofana (pop)kulturowo. Do kina nie chodzę, na koncerty nie chodzę, wieki nie byłam w teatrze, w operetce, w filharmonii. Ostatnio wpadły mi nowe piosenki „Buldoga” w głowę, okazuje się, że od roku krążą po tym świecie. Taaaa…

Moje filmy ukochane to są okropne starocie. Wśród nowych mało mnie urzekło tak, żebym choć zapamiętała ich tytuły. Kocham kino polskie z międzywojnia, wszystkie te śpiewane komedyjki z Dymszą, Żabczyńskim, Ćwiklińską. Uwielbiam kino powszechne z lat 50-tych, 60-tych ze „Spartakusem” i „Ben Hurem” na czele. Uwielbiam miłością wielką filmy Hitchcocka. Z „nowszych” filmów „Amadeusz”, „Lot nad kukułczym gniazdem”, „Dom dusz”, „Stowarzyszenie umarłych poetów”, „Fisher king”, „Memento”, „Pokój z widokiem”, „Incepcja”, „Szósty zmysł”, „Misery”, „The Wall”, „Willow” (mimo że oglądałam go jak miałam 6 lat nadal pamiętam i chętnie wracam) – te wywarły nam nie duże wrażenie. Podobała mi się „Alicja w krainie czarów” wg Burtona. Lubię większość z ekranizacji powieści Agathy Christie (wolę te z Davidem Suchetem).

Podobnie jest z nowymi zespołami muzycznymi. Nie znam ich. Tkwię namiętnie przy „Kulcie”, „Republice” (której już nie ma), „Nirvanie”, z „nowszych” posłucham chętnie „Toola”, „Korna”, „Heya”, „Buldoga”, „A Perfect Circle”. Nacieszę uszy Przemykową, Maleńczukiem, „Queen”ami, (których też już nie ma), Pink Floydami, Bajorem, czasem Orffem, czasem klasykami w wykonaniu orkiestry Andre Rieu. Może to przykre, ale w nowej kulturze mało znajduje rzeczy dla siebie, nie że mam ciasny umysł, czy coś w tym stylu. Posłucham, czemu nie, obejrzę czemu nie, ale nie zostaje w moich myślach nic na dłużej. Z książkami jest nieco lepiej. Może dlatego, że sama wybieram sobie lekturę i jakoś mój nos czytelniczy mnie nie zawiódł do tej pory. I tak sobie myślę, że wcale mi nie jest źle z tym zacofaniem. Choć niedługo może to być problem, bo nie nadążę za światem.😉

Skomentuj

